I augusti grundades Keymobile – en ny svensk aktör på marknaden inom mobilannonsering. Grundarna av företaget har lång erfarenhet av mobilen som annonskanal och har under oktober månad stängt ytterligare exklusiva säljavtal.
Bakom Keymobile står bland annat Johan Näslund, tidigare VD på Adiento och senare adQuota. Idag säljer Keymobile mobilannonsering på ett hundratal siter och appar, bland annat Tradera, Viivilla, Matklubben.se med flera.
Nu är det klart att Sportsverige och sportprodukterna Golfing, SvenskaFans, FanTV och SvenskaRaceFans med sina åtta respektive fyra siter/appar väljer att skriva exklusiva avtal med Keymobile.
Vi är tacksamma och glada över förtroendet. Både Sportsverige och SvenskaFans har välbyggda mobilytor och tillsammans med våra övriga publicister blir vårt sportpaket starkt, säger Johan Näslund, Keymobile
Vi utvärderade flera aktörer men valde att gå vidare med Keymobile eftersom att de har en lång erfarenhet av mobilen som annonskanal samt etablerade relationer med annonsörerna”, säger Jonas Aschbacher, VD, Sportsverige
Med Sportsverige och SvenskaFans i portföljen når Keymobile nu över 3 000 000 unika användare per vecka.
Keymobile stärks – nya medarbetare från OMD och Pricerunner
/i PressmeddelandenMobilannonseringsbolaget Keymobile växer och rekryterar Sannah Bjerkeryd och Nils Nordberg. Sannah kommer senast från mediebyrån OMD och Nils från prisjämförelsebolaget Pricerunner.
Hur känns det att gå från köparsidan till säljsidan?
Nils Nordberg har tidigare arbetat mobilt och nu senast på företaget Pricerunner, där han framgångsrikt arbetat med försäljning.
Sportsverige och SvenskaFans väljer Keymobile som exklusiv mobilpartner
/i PressmeddelandenI augusti grundades Keymobile – en ny svensk aktör på marknaden inom mobilannonsering. Grundarna av företaget har lång erfarenhet av mobilen som annonskanal och har under oktober månad stängt ytterligare exklusiva säljavtal.
Bakom Keymobile står bland annat Johan Näslund, tidigare VD på Adiento och senare adQuota. Idag säljer Keymobile mobilannonsering på ett hundratal siter och appar, bland annat Tradera, Viivilla, Matklubben.se med flera.
Nu är det klart att Sportsverige och sportprodukterna Golfing, SvenskaFans, FanTV och SvenskaRaceFans med sina åtta respektive fyra siter/appar väljer att skriva exklusiva avtal med Keymobile.
Med Sportsverige och SvenskaFans i portföljen når Keymobile nu över 3 000 000 unika användare per vecka.
Keymobile tror på transparens
/i PressmeddelandenKeymobile, en ny aktör inom mobilannonsering, slog upp portarna på Birger Jarlsgatan 38 tidigare i år. Bolaget består av personer som arbetat med mobilen som annonskanal sedan 2008.
Transparens, rätt miljö och engagemang summerar Keymobiles affärsidé.
Genom att erbjuda rapportlänkar med full transparens kan kunderna följa sina mobilkampanjer i realtid på ett helt nytt sätt.